Χρήστες on line

Erasmus Cyber Security In Schools

Κινητικότητα στην Ισπανία - Απρίλιος 2023

Συμμετείχαν οι καθηγητές Σιδεράκη Μαριάνθη και Ευφροσύνη Παπασωτηρίου και

Οι μαθήτριες Σκαφιδά Βασιλική, Τσεμπερά Σταυριανή, Τριγώνη Θεοδώρα και Μπίτσι Ιωάννα.

Δείτε το βίντεο πατώντας εδώ

Ξημερώματα Κυριακής 23 Απριλίου, καθηγητές και μαθητές συναντηθήκαμε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να ταξιδέψουμε στην Ισπανία. Ενδιάμεση στάση ήταν το Μόναχο. Αφού ανακτήσαμε δυνάμεις παίρνοντας ένα τυπικό πρωινό επιβιβαστήκαμε στην επόμενη πτήση για Μαδρίτη. Με πούλμαν φτάσαμε μετά από 6 ώρες στη Μούρσια, πόλη που απέχει 50 λεπτά από την πόλη όπου βρισκόταν το σχολείο υποδοχής, το Los Alcazares. Η άφιξή μας στο ξενοδοχείο ήταν λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

1η ημέρα Δευτέρα 24/4/2023

Hπρώτη ημέρα μας εξέπληξε ευχάριστα. Στη διαδρομή μας προς το σχολείο είχαμε τις πρώτες εικόνες της πόλης η οποία  ήταν επίπεδη, καθαρή, απλωμένη…. Μια λουτρόπολη όπου οι κατοικίες ήταν όλες μεζονέτες χαμηλής δόμησης, με μικρή περιποιημένη αυλή. Άψογη ρυμοτομία, οι δρόμοι φαρδείς, η κίνηση λιγοστή για τα δεδομένα των επισκεπτών της. Μια «περίεργη ησυχία» μας συνόδευε παντού, ρυθμοί χαρακτηριστικοί επαρχίας την οποία διέκοπταν αυτοκίνητα που περνούσαν αργά και έδιναν συνεχώς προτεραιότητα στους πεζούς. Κατευθυνθήκαμε στο σχολείο IES Antonio Menarguez Costa, όπου η υποδοχή ήταν τυπική.

Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων ακολούθησαν οι δραστηριότητες γνωριμίας- συνεργασίας, στις οποίες τα παιδιά μας συμμετείχαν με περισσή άνεση αφενός λόγω της γνωριμίας τους με αρκετούς μαθητές των άλλων σχολείων (προηγούμενη κινητικότητα στην Αθήνα) και  αφετέρου λόγω του επιπέδου τους στη γνώση της Αγγλικής. Αντάλλαξαν χαιρετισμούς, αγκαλιές, απόψεις και δώρα.

Στη συνέχεια το ισπανικό σχολείο έκανε παρουσίαση με  θέμα «Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακή ιθαγένεια στον πολιτισμό». Στις 14:30 αποχωρήσαμε από το σχολείο μαζί με τους εταίρους και γευματίσαμε σε  ιταλικό εστιατόριο της περιοχής.

Περιηγηθήκαμε στην πόλη, ωστόσο δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και μια βόλτα στην παραλία (Mar Menor). Hθάλασσα ήρεμη με ψιλή άμμο την πλαισίωναν κατά μήκος της πανύψηλοι φοίνικες και κλειστές καλοκαιρινές κατοικίες που αδημονούσαν να γεμίσουν με ζωή τους επόμενους μήνες. Υπήρχαν κάποιοι που απολάμβαναν τον ήλιο και κάποιοι τολμηροί κολυμβητές και πολλά παιδιά που έπαιζαν ξυπόλητα ποδόσφαιρο στην αμμουδιά. Επιστρέψαμε στο διαμέρισμα αλλά η επιθυμία μας να γνωρίσουμε τον χώρο που διανυκτερεύσαμε ήταν μεγάλη οπότε κάναμε και τη σχετική εξερεύνηση. Ανακαλύψαμε πολύ όμορφους κήπους με γκαζόν, όμορφα ανθισμένα εποχιακά λουλούδια και πισίνες περιποιημένες.

2η ημέρα Τρίτη 25/4/2023

Στις 9:00 μεταβήκαμε στο Εργαστήριο Πληροφορικής όπου δημιουργήθηκαν ομάδες και συζήτησαν θέματα όπως: Πληροφορία και Aσφάλεια δεδομένων, Ψηφιακή ηθική. Βασικό θέμα συζήτησης : Είναι η ψηφιοποίηση ωφέλιμη ή επιζήμια για τους ανθρώπους;

Όταν τελειώσαμε ξεκινήσαμε για την πολιτιστική μας εκδρομή. Επιβιβαστήκαμε σε πούλμαν και μετά από μια σύντομη διαδρομή οδηγηθήκαμε στην πόλη Καρθαγένη. Ένα παραλιακό αριστούργημα. Φοίνικες κατά μήκος της ακτογραμμής, καθαριότητα και τάξη παντού. Όλα είχαν κάτι που τα έκανε όμορφα. Πανύψηλοι φίκοι και φοίνικες με αμέτρητα παπαγαλάκια πάνω τους που μας υποδέχθηκαν με το κελάηδημά τους. Αγάλματα και μνημεία προβάλουν το κάλλος του παρελθόντος. Στα παγκάκια υπήρχαν μπρούτζινα αγάλματα σε διάφορες στάσεις. Δρόμοι στρωμένοι με πλάκες μαρμάρινες όπου οι επισκέπτες περπατούν ευχάριστα και απολαμβάνουν την πόλη τους ήχους της, τις γεύσεις της, τις μυρωδιές της. Επισκεφτήκαμε το ναυτικό μουσείο και το το Πολεμικό Μουσείο και αντικρίσαμε εκθέματα που μας παρέπεμψαν σε σκοτεινές εποχές. Στην περιοχή υπήρχε εργοστάσιο που παρήγαγε υποβρύχια, τορπίλες, όργανα πλοήγησης κ.λ.π. Είδαμε και διαφόρων τύπων κανόνια. Στην ξενάγησή μας στην πόλη είδαμε και το Ρωμαϊκό Μετά τ

ην εκτενή ξενάγηση μετακινηθήκαμε στο κέντρο της πόλης όπου γευματίσαμε και γευτήκαμε την παραδοσιακή ισπανική κουζίνα. Η επίσκεψη περιλάμβανε και μικρό ταξίδι με καραβάκι στον κόλπο της Καρθαγένης. Οι γλάροι πετούσαν τριγύρω μας, το αεράκι δημιουργούσε κυματισμούς περίεργους και η φωνή του ξεναγού ακουγόταν από τα μεγάφωνα και εξηγούσε το τι βλέπαμε.

Επιστρέψαμε στο LosAlcazaresκουρασμένοι αλλά ταυτόχρονα γεμάτοι από εμπειρίες.

3η ημέρα 26/4/2023

Στις 9:00 φτάσαμε στο σχολείο και στην αίθουσα πληροφορικής με την εφαρμογή «Digital print» έγινε δραστηριότητα του ψηφιακού αποτυπώματος στους συμμετέχοντες και τα ψηφιακά αποτυπώματα εμφανίστηκαν με εργαλεία web 2. Στη συνέχεια ετοιμάσαμε το υλικό για την έκθεση. Κάθε χώρα ετοίμασε το πρότζεκτ της με το υλικό που είχε φέρει. Μετά από συζητήσεις, διαφωνίες, συμφωνήσαμε και κατορθώσαμε να τελειώσουμε από τους πρώτους γύρω στη 1:00.

Ακολούθησε το debate για τα θετικά και αρνητικά του διαδικτύου όπου τα παιδιά το διασκέδασαν ιδιαίτερα αφού οι ομάδες που είχαν κληθεί να υποστηρίξουν τα θετικά υποστήριξαν τα αρνητικά και εκείνοι που έπρεπε να υποστηρίξουν τα αρνητικά τα θετικά. Κάποια στιγμή ρωτήθηκαν ποιοι τους έπεισαν έδωσαν τις απαντήσεις τους και ολοκληρώσαμε τις εργασίες της ημέρας.

Οι καθηγητές του σχολείου και η Διευθύντριά τους, μας συνόδεψαν στο γεύμα μας στο εσταιτόριο La Tropical όπου ο ουρανίσκος μας γεύτηκε συνταγές Ανδαλουσιανές και Μουρσιανές. Ιδιαίτερη εμπειρία για όλους μας.

Η ώρα είχε περάσει και οι καθηγητές του σχολείου μας μετέφεραν όλους στο Cabo De Palos ένα ψαροχώρι ήρεμο, ξεχασμένο από τον χρόνο που απέπνεε μια μελαγχολία…από την έλλειψη ανθρώπινης παρουσίας αυτήν την εποχή, τους παραμελημένους δρόμους, τα κλειστά σπίτια. Η άνοιξη όμως με τα χρώματά της, τα ανθισμένα λουλούδια και τους ανθρώπους που αρχίζουν να το επισκέπτονται δίνουν μια άλλη αίσθηση. Ανεβήκαμε το χωμάτινο στενό μονοπάτι που κοιτάζοντας τη θέα κάτω σου κοβόταν η ανάσα και είδαμε μικρές παραλίες χωμένες στις βραχώδεις ακτές προστατευμένες από τα πελώρια κύματα της Μεσογείου. Μετά από αρκετή πεζοπορία φτάσαμε στον όμορφο φάρο. Ανταλλάξαμε ιδέες, σκέψεις, απόψεις… Βγάλαμε φωτογραφίες και προσπαθήσαμε να παγιδέψουμε στο μυαλό μας, τις όμορφες στιγμές. Κατεβαίνοντας στην παραλία είχαμε θέα μια όμορφη στενή λωρίδα γης με απίστευτα ψηλά κτίρια … στη μέση του πουθενά. Κάποιοι κολύμπησαν κάποιοι έμειναν στην παραλία να ατενίζουν την ομορφιά και να μοιραστούν εμπειρίες.

4η ημέρα 27/4/2023

8:30 Στο σχολείο. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες και συμμετείχαν σε δραστηριότητα για τα δικαιώματα και τις ευθύνες της ψηφιακής ιθαγένειας χρησιμοποιώντας εργαλεία web 2. Στη συνέχεια έγινε η έκθεση. Ετοιμάσαμε με πολλή επιμέλεια το υλικό (σημαίες, φωτογραφίες, αφίσες και ότι άλλο είχαμε από τις προηγούμενες αλλά και την παρούσα κινητικότητα).

Στις 10:00 άρχισαν ανά τμήμα να επισκέπτονται τα παιδιά του σχολείου την έκθεση. Παιδιά κάθε φυλής και ηλικίας δεδομένου ότι τα παιδιά προέρχονται από 66 χώρες και με διακριτικά στοιχεία καταγωγής. Η έκθεση περιλάμβανε πολλά δρώμενα για το Cyber Security: ενημέρωση από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, VR, παιχνίδια με αντίστοιχο θέμα φτιαγμένα από μαθητές, debates, θεατρικά. Μοιράστηκαν από όλες τις ομάδες αναμνηστικά και φυλλάδια που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά. Μας επισκέφτηκαν τα τοπικά κανάλια και οι αρχές του τόπου. Κάθε χώρα είχε φέρει τυπικά γλυκίσματα δικά της. Στο τέλος κλείσαμε με παραδοσιακούς χορούς της κάθε χώρας.

Γευματίσαμε και επισκεφθήκαμε τη θάλασσα MarMenor. Οι μαθήτριές μας έπαιξαν beach volleyμε τα κορίτσια του ισπανικού σχολείου. Δειπνήσαμε στο «La Encarnation».

5η ημέρα 28/4/2023

Επίσκεψη στο Δημαρχείο. Χαιρετισμός από τον Δήμαρχο του Los Alcazares και κάποια μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Μας προσφέρθηκε λιτό πρωινό και στη συνέχεια αναμνηστικά και οι βεβαιώσεις συμμετοχής μας στο πρόγραμμα. Μετά από μεγάλη αναμονή ήρθε το πολυπόθητο λεωφορείο για την πόλη Murcia.

Μεταφέραμε μαζί και τα μπαγκάζια μας τα οποία κλειδώσαμε στο πρακτορείο λεωφορείων. Ξεναγηθήκαμε στην  πόλη με τα όμορφα κτίρια, το ποτάμι που την διασχίζει με τις πάπιες, τις χήνες, με τα γραφικά γεφυράκια. Είδαμε τον εμβληματικό καθεδρικό ναό, το καταπληκτικό θέατρο (Teatro de Romea). Γευματίσαμε και αναχωρήσαμε για Μαδρίτη στην οποία φθάσαμε το βράδυ.

6η ημέρα 29/4/2023

Ξεκινήσαμε πρωί για να επισκεφθούμε τα αξιοθέατα στη Μαδρίτη: ξεκινήσαμε με το το αιγυπτιακό μνημείο, τα ανάκτορα - Palazio Real, τους βασιλικούς κήπους, τα σιντριβάνια, τις  λιμνούλες. Ένα απίστευτο αστικό τοπίο πνιγμένο στο πράσινο. Τεράστια δένδρα, πολύχρωμα λουλούδια, δροσιά και απίστευτη θέα της πόλης. Αφού περιπλανηθήκαμε γύρω από το πανέμορφο παλάτι κατευθυνθήκαμε προς τον καθεδρικό ναό του παλατιού και στο μουσείο του. Κειμήλια, άμφια, λατρευτικά αντικείμενα δέσποζαν στις προθήκες. Μέσα στον ναό υπήρχε κατακόρυφη σκάλα που οδηγούσε  στον τρούλο σε εξωτερικό χώρο, σε στενή βεράντα όπου μπορούσες να απολαύσεις την θέα όλης της πόλης. Το εσωτερικό του ναού απαρτιζόταν από 400 κίονες και 20 παρεκκλήσια. Καλαίσθητο, επιβλητικό προκαλούσε δέος στον επισκέπτη.

Συνεχίσαμε την περιδιάβαση στην πόλη είδαμε υπέροχα κτίρια να δεσπόζουν παντού. Η πλατεία Mayorεπόμενος σταθμός μας. Στο κέντρο της το άγαλμα του Αγίου Ισιδώρου προστάτη των αγροτών. Βαριά και ασήκωτη η ιστορία της πλατείας. Εκτυλίχθηκαν απίστευτα ιστορικά γεγονότα (ιερά εξέταση, απαγχονισμοί). Εκεί εμφανίζονταν οι βασιλείς και συγκεντρώνονταν 50000 άτομα. Μαγευτήκαμε από το μουσείο El Prado. Τελευταία επίσκεψή μας στο παλάτι των κρυστάλλων. Γευματίσαμε σε ένα εστιατόριο, κάναμε βόλτα στην Gran Via και περάσαμε να δούμε το γήπεδο Bernabeu. Γυρίσαμε κουρασμένοι αλλά γεμάτοι εικόνες από την Μαδρίτη για να ξεκουραστούμε αφού την επόμενη το πρωί αναχωρούσαμε για την Αθήνα.

Η πτήση μας ήταν με ενδιάμεση στάση στην Φρακφούρτη, όπου μπορέσαμε και βγήκαμε για να χαζέψουμε για 3 ώρες. Φτάσαμε στην Αθήνα αργά το βράδυ κουρασμένοι αλλά ευχαριστημένοι από τις γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες που μας πρόσφερε αυτή η κινητικότητα στην Ισπανία στο Λος Αλκαζάρες.